Stojak drogowy – solidna podstawa dla znaków i innych oznaczeń

Oznakowanie drogowe

Na bezpieczeństwo na drodze wpływa wiele czynników: stan nawierzchni, zachowanie kierowców i pieszych, oświetlenie oraz odpowiednie oznaczenie. Aby znaki poziome dobrze spełniały swoją rolę, muszą być odpowiednio zabezpieczone i ustabilizowane. Służą do tego specjalne stojaki. Czym powinien charakteryzować się stojak drogowy umieszczony na jezdni, parkingu czy poboczu? Sprawdź!

Solidny stojak drogowy – niezawodna baza dla znaków i innych oznaczeń BRD

Stojak drogowy ma unieruchamiać znak, zapobiegać jego przewracaniu, przekręcaniu i przesuwaniu. Aby element dobrze spełniał swoją funkcję, musi być wykonany z wysokiej jakości materiałów o dobrej przyczepności do podłoża, dużej odporności na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne. Jeszcze do niedawna powszechne było zabezpieczanie znaków workami z piaskiem, cementowymi blokami albo nawet felgami. Dzisiaj jednostki odpowiedzialne za stan drogi odchodzą od prowizorycznych metod na rzecz pewnych, sprawdzonych rozwiązań. Podstawa pod znaki drogowe Nicrobase o modułowej konstrukcji stabilizuje i zabezpiecza pionowe oznaczenia stałe i montowane czasowo, na przykład podczas trwania przebudowy.

stojak drogowy Nicrobase

Stojaki Nicrobase dostępne są w dwóch wariantach różniących się wymiarami i wagą. Wykonane są z PVC powstałego w procesie recyklingu. Tworzywo jest odporne na uszkodzenia, nie niszczeje pod wpływem ekspozycji na wodę czy promieniowanie UV. Walorem podstaw jest ich uniwersalna konstrukcja. W bazach umieszczone są uniwersalne otwory montażowe dostosowane do najczęściej używanych znaków. Łączone modułowo stojaki można formować w rozległe, ciężkie platformy o dużej stabilności (konstrukcję można rozbudowywać pionowo i poziomo). Dzięki zatrzaskom tworzenie układów jest proste i nie wymaga użycia specjalistycznych narzędzi.

Stojak drogowy nie tylko dla znaków

Uniwersalny stojak drogowy Nicromet ma szerokie zastosowanie. Podstawy używane są między innymi do:

  • wygradzania wzdłuż jezdni powierzchni wyłączonej z ruchu;
  • wyznaczania toru jazdy pojazdów;
  • podtrzymywania wielkogabarytowego oznakowania tablic informacyjnych i ogrodzeń tymczasowy;
  • zabezpieczania budowy lub przestrzeni eventowych przy pomocy ogrodzenia ażurowego;
  • rozdzielania dwóch pasów ruchu.