Remonty i przebudowa dróg to poważne utrudnienia, mające olbrzymi wpływ na płynność jazdy i bezpieczeństwo użytkowników drogi. Kluczowe jest zabezpieczenie budowy, aby zarówno kierowcy, jak i uczestnicy robót byli odpowiednio chronieni. Zabezpieczanie terenu budowy to również wyznaczenie alternatywnych pasów jezdni, by możliwe było przeprowadzanie zaplanowanych prac. Jak projektowane jest i tworzone zabezpieczenie placu budowy?
Zabezpieczenie budowy – znaki poziome i pionowe
Najczęściej stosowanym rozwiązaniem na zabezpieczanie budowy są znaki poziome i pionowe. Znaki poziome to oznaczenia malowane na jezdni – mogą być to na przykład tymczasowe linie wyznaczające tor jazdy na czas remontu czy budowy. Linie takie odznaczają się kolorem żółtym, by były widoczne dla kierowców. Znaki pionowe to wszelkie znaki drogowe, ale też tablice informacyjne, ostrzeżenia o zmianie organizacji ruchu, objazdach. Znaki pionowe to także oznaczenia pozwalające na wyznaczenie tymczasowego pasa ruchu – rozwiązanie to jest wykorzystywane np. podczas tworzenia drugiego pasa na wąskiej jezdni. Aby umieszczenie znaków pionowych było możliwe, konieczne jest zastosowanie podstaw drogowych.
Zabezpieczanie placu budowy przy pomocy podstaw drogowych
Podstawa pod znaki drogowe jest jednym z najczęściej wykorzystywanych elementów jako zabezpieczenie terenu budowy. Czy podstawa musi spełniać konkretne wymagania? Podstawa pod znaki drogowe Nicrobase odznacza się stabilnością, wysoką odpornością na zmienne warunki atmosferyczne. Podstawy te wykonywane są z materiałów pochodzących z recyklingu – dzięki temu wspierane jest środowisko naturalne. Podstawy te dostępne są w wadze 20 i 30 kg, co pozwala na wybranie produktu dopasowanego do konkretnych potrzeb. Warto też wspomnieć, że podstawy drogowe Nicrobase posiadają uniwersalne otwory, dostosowane do najczęściej używanych znaków.